keskiviikko 4. kesäkuuta 2008

Laskuvirhe ja ärräpäitä

Sain lopulta siskoni kaverilta apua sen verran että sain autolla kuljetettua 90l multaa meille. Kun olin kaatanut mullat astioihin, totesin, että olin tehnyt aika pahan laskuvirheen. Olin unohtanut kertoa mullan määrän astioiden lukumäärällä. Eli minulla oli tarpeeksi multaa vain yhteen astiaan. Tässä tulos:

Muutaman ärräpään jälkeen kävin hakemassa lähikaupasta mietintäsuklaata ja rupesin istuttamaan mullanhakureissulla hankkimiani kivikkokasveja. Nämä olivat kyllä jo aika ylikasvaneita niissä pienissä purkeissa joihin ne oli ängetty. Halusin nimenomaan kahta väriä, joten loppujen lopuksi minulla oli kaksi kertaa niin paljon taimia kuin olisin tarvinnut. Eli yhden astian sijaan tulikin istutettua näitä kahdeksaan ruukkuun. Pitää kysellä sukulaisilta ja kavereilta haluaisiko joku ulkokasveja.



Tänään pitää käydä kyllä hakemassa sitä multaa lisää. Kesäharsot kuolevat kohta, jos eivät saa lisää juuritilaa. Ja kun olen lähdössä reissuun viikoksi, kihlattuni tuskin saa taimia säilymään hengissä, elleivät ne ole isommassa multatilassa.

Meillä on nykyään vesiaihekin parvekkeella. Huomasin, että tuo kulho sopii todella hyvin amppelin alle: se kerää tippuvan kasteluveden. Koristeena on kelluvia kynttilöitä. Huomatkaa, että yritin pestä seinästä niitä rumia jälkiä pois. Tuloksena oli, että sain seinään aikaiseksi puhtaan alueen, joka erottuu koko seinästä, ja jäljet eivät lähteneet minnekään. Pitäisi jossain vaiheessa siis pestä loppukin seinästä, mutta nyt ei jaksanut.

Kaupan petuniat olivat jo kukassa, minun ovat vasta tässä vaiheessa. Saa nähdä, milloin kukkia alkaa näkyä.

0 kommenttia: